Elektroniczny Katalog Firm

Zamawianie

Czy mogę kupić fragment bazy danych, np. rekordy firm z jednego województwa?

Baza danych jest sprzedawana tylko w całości. Dotyczy to również aktualizacji.

Jednak usługi dodatkowe można zamówić dla całej bazy lub wybranych rekordów.

Czy na zakupiony produkt otrzymam fakturę VAT?

Tak, do każdego zamówienia wystawiamy fakturę z pełnym VAT-em 23%.

Kiedy i w jaki sposób należy opłacić zamówienie?

Opłatę wnosi się z góry, przelewem na konto bankowe lub przez serwis Przelewy24.

Po wypełnieniu formularza otrzymasz e-mailem potwierdzenie przyjęcia zamówienia. Tam będzie podany numer konta do wpłaty. W przypadku nieotrzymania takiego potwierdzenia w ciągu 24 godzin, prosimy o kontakt z nami.

Kto może kupić aktualizację?

Aktualizacja po preferencyjnych cenach jest przeznaczona dla Klientów, którzy kiedykolwiek kupili bazę EKF a różnica pomiędzy datami wydania wersji ostatnio kupionej a bieżącej wynosi nie więcej niż 179 dni. Datę wydania posiadanej wersji można sprawdzić na dolnym pasku w głównym oknie programu.

UWAGA! Faktura za aktualizację wystawiana jest na tego samego nabywcę, który kupił poprzednią wersję bazy! Wyjątkowo dopuszcza się możliwość sprzedaży aktualizacji innemu podmiotowi, w przypadku fuzji przedsiębiorstw lub przekształcenia formy prawnej. Więcej informacji znajdziesz w regulaminie.

W jakim czasie otrzymam zamówioną bazę?

Zgodnie z regulaminem, produkt jest wysyłany lub udostępniany do pobrania w dniu, w którym została zaksięgowana płatność na koncie bankowym. W większości przypadków realizujemy zamówienie w ciągu godziny od zaksięgowana płatności.

Korzystanie z aplikacji

Ile maksymalnie rekordów mogę wyeksportować do pliku CSV lub XML?

Aplikacja nie ogranicza ilości rekordów, można wyeksportować nawet cały zbiór. Może się jednak okazać, że plik wynikowy będzie zbyt duży dla programu, w którym ten plik zamierzamy otworzyć. Niektóre programy mogą ładować cały plik do pamięci operacyjnej, co przy dużych zbiorach może spowodować zawieszenie się programu lub systemu operacyjnego. W takim przypadku sugerujemy eksportowanie danych etapami, np. osobno każde województwo.

Czy wasz katalog jest dostępny on-line?

Katalog udostępniamy wyłącznie jako program komputerowy, który nigdy nie łączy się z Internetem a wszelkie dane pobiera prosto z lokalnej bazy danych (zintegrowanej z programem). Dzięki takiemu rozwiązaniu korzystanie z katalogu jest znacznie szybsze i bardziej komfortowe. Z tego też powodu program nie wymaga przepisywania kodów obrazkowych (CAPTCHA), ponieważ znika konieczność ochrony serwera sieciowego przed nadmierną ilością zapytań.

Na jakie systemy operacyjne jest dostępna aplikacja EKF?

Nasza aplikacja działa w systemach Windows 2000, XP, Vista, 7, 8 i 10. Może działać również w innych wersjach Windows niż wymienione jednak nie jest to gwarantowane.

Program nie wymaga i nie korzysta z zewnętrznych silników baz danych typu MS Jet, MS Access, ODBC, itp.

Interesują mnie tylko firmy budowlane z województwa śląskiego. W jaki sposób mogę takie odnaleźć?

W polu "PKD" należy wpisać jeden z kodów: 41.10.Z, 41.20.Z, 43.29.Z, 43.39.Z
oraz w polu "województwo" wybrać z listy śląskie.

Więcej informacji znajdziesz w instrukcji obsługi.

Chcę wyszukać firmy, które powstały przed rokiem 2015, ale nie widzę takiego kryterium w wyszukiwarce. Co w tej sytuacji mogę zrobić?

Filtrowanie rekordów według daty rozpoczęcia działalności jest obecne tylko podczas eksportu do CSV.

W tym celu należy wybrać opcję "Eksportuj" - "Do pliku CSV" a w drugim polu "Tylko takie, które rozpoczęły działalność w okresie" wpisać datę 2014-12-31 (lub wybrać z kalendarza).

Jak zainstalować aplikację na komputerze?

Aplikacja nie wymaga instalacji. W przypadku bazy nagranej na płycie DVD, aplikacja powinna się uruchomić automatycznie. W przeciwnym wypadku należy otworzyć plik KATALOG.EXE. Jeśli produkt został zakupiony w dystrybucji elektronicznej, pobrany plik ZIP należy rozpakować do wybranego folderu na dysku lokalnym i otworzyć KATALOG.EXE. Więcej informacji znajdziesz w instrukcji obsługi.

Zawartość danych

Ile rekordów zawiera baza danych?

Tę informację dla aktualnie sprzedawanej wersji sprawdzisz tutaj a dla wersji archiwalnych sprawdzisz tutaj.

Liczbę rekordów w bazie już kupionej sprawdzisz wciskając przycisk "Szukaj" bez podawania jakichkolwiek kryteriów. Liczba ta będzie wyświetlona z lewej strony na dolnym pasku w oknie głównym aplikacji ("Znaleziono:...").

Czy baza zawiera numery telefonu i adresy e-mail?

Produkt odpowiada zawartości strony www.firma.gov.pl. Jeśli jakiś podmiot zgłosił takie dane do rejestru to będą one widoczne również w naszej bazie. Liczbę rekordów z numerami telefonu i adresami e-mail sprawdzisz w statystyce.

Jak często są wydawane kolejne wersje bazy EKF?

Raz w tygodniu. Sprawdź listę wydań archiwalnych.

Co zawiera aktualizacja?

Aktualizacja jest takim samym produktem jak baza EKF przeznaczona dla Klientów, którzy ją kupują po raz pierwszy. Zatem każda aktualizacja zawiera rekordy również tych firm, których dane nie zmieniły się od wydania poprzedniej wersji. Jako samodzielny produkt, aktualizacja nie wymaga współdziałania z żadną starszą wersją bazy EKF.

Planujemy wzbogacenie oferty o aktualizacje różnicowe, co pozwoli znacząco zmniejszyć rozmiar pobieranych plików.

Jakie dane na temat jednej firmy zawiera baza i według jakich kryteriów można je wyszukać?

Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz w instrukcji obsługi.

Dlaczego przy niektórych firmach nie ma numeru NIP lub REGON?

Taka sytuacja może mieć miejsce w dwóch przypadkach:

Firma została zarejestrowana przed 1 lipca 2011 r. w gminnej ewidencji działalności gospodarczej (EDG), która została potem przeniesiona do scentralizowanego systemu CEIDG. W zakresie EDG każda gmina stosowała własne środki techniczne a podczas migracji mogły pojawić się błędy i nieścisłości.

Firma została zarejestrowana w dniu aktualizacji bazy lub bardzo niedawno przed tą datą. Przy rejestracji nowej firmy, CEIDG przesyła do zewnętrznych systemów MF i GUS wniosek o nadanie numerów odpowiednio NIP i REGON. Po otrzymaniu tych numerów, co trwa zazwyczaj kilka dni, system CEIDG uzupełnia wpis.

Czy baza zawiera dane wszystkich firm i instytucji zarejestrowanych w kraju?

Produkt odpowiada zawartości strony www.firma.gov.pl, czyli zawiera dane przedsiębiorców będących osobami fizycznymi, którzy prowadzą działalność gospodarczą jednoosobowo lub jako wspólnicy S.C.

Pracujemy nad pozyskiwaniem danych również z innych źródeł, o czym będziemy informować na naszej stronie.

Dlaczego niektóre adresy nie posiadają kodu TERYT?

Taka sytuacja ma miejsce, gdy nie rozpoznano nazwy danego województwa, powiatu, gminy lub miejscowości. Ponadto zdarzają się adresy bez sensu typu "place i targowiska", "w miejscu wyznaczonym u klienta", "teren całego kraju", itp.

iService Telecom, ul. Wełniany Rynek 12/4, 66-400 Gorzów Wlkp. NIP: 8531519124, REGON: 361742354 - WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE.